OpenAI’nin News Corp İşbirliği
OpenAI ve The Wall Street Journal ve The Sun gibi prestijli yayınların ana şirketi News Corp, ChatGPT’nin bu ünlü haber kuruluşlarının içeriğine yer vermesinin önünü açan önemli bir anlaşma imzaladı. News Corp tarafından duyurulan bu uzun vadeli işbirliği, OpenAI’ye News Corp’un yayıncılık markalarındaki çok sayıda güncel ve arşivlenmiş makaleye erişim sağlayarak yapay zeka modellerinin eğitimini mümkün kılıyor.
Anlaşmanın ayrıntıları resmi olarak açıklanmadı. Ancak The Wall Street Journal’ın tahminlerine göre News Corp beş yıllık anlaşma süresince 250 milyon dolar nakit ve kredi kazanacak. News Corp CEO’su Robert Thompson, bu anlaşmanın önemini vurgulayarak, kaliteli gazeteciliğe verilen değerin ve içerik yaratıcılarının dijital çağda ödülleri toplaması gerektiğinin altını çizdi.
OpenAI ve News Corp’un İşbirliğiyle Yapay Zeka Eğitimine Yön Veren Haber Kaynakları
Özellikle OpenAI’nin ChatGPT’sinin 2022’nin sonlarında piyasaya sürülmesinden bu yana örnek teşkil ettiği üretken yapay zekanın yükselişi, yapay zeka modellerini etkili bir şekilde eğitmek için yüksek kaliteli verilere olan talebi artırdı. Geleneksel olarak, YZ şirketleri model eğitimi için genellikle içerik oluşturucuların açık izni olmaksızın kamuya açık internet verilerine güvenmiştir. Ancak son trendler, YZ firmaları ile haber endüstrisi arasında eğitim amaçlı güvenilir ve güncel bilgilere erişim sağlayan resmi finansal anlaşmalara doğru bir kayma olduğunu gösteriyor.
OpenAI’nin son dönemdeki ortaklıkları bu eğilimin altını çiziyor. Şirket, ABD’de Reddit, Financial Times, Associated Press, Politico ve Business Insider gibi önde gelen isimlerin yanı sıra Almanya’da Axel Springer ve İspanya’da Prisa gibi uluslararası yayıncılarla anlaşmalar yaptı. Ayrıca, News Corp’un Google ile önemli bir anlaşma imzaladığına dair haberler, YZ şirketlerinin model eğitimi için haber içeriğine artan bağımlılığını daha da örneklendiriyor.
YZ şirketlerinden gelen bu fon akışı, zor durumdaki haber endüstrisi için yeni bir gelir akışı sunuyor. Ancak, The New York Times’ın OpenAI ve Microsoft’a karşı YZ eğitimi için içerik kullanımı konusunda başlattığı yasal işlemin de gösterdiği gibi, bazı yayıncılar temkinli davranmaya devam ediyor. Dahası, aralarında NYT, BBC ve The Verge’ün de bulunduğu bazı yayıncılar OpenAI’nin içeriklerine erişimini engellemeyi tercih ederek sektörde bu ortaklıkların sonuçlarına ilişkin süregelen endişeleri yansıttılar.