Haber

Demiryollarında 15 günde 3 kaza: ‘Afete hazırlıklı yollar yapılmalı’

Ogün Akkaya

ANKARA – Türkiye genelinde etkisini gösteren yağışlı hava, farklı noktalarda bulunan demiryollarında hasara yol açtı. Hasar gören tren raylarının çökmesi seferlerin durmasını beraberinde getirdi.

Denizli ve Goncalı ortasındaki tren rayları, Ankara-Kars güzergahında faaliyet gösteren Doğu Ekspresi seferleri ve geçtiğimiz Nisan ayında hizmete giren Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı güzergahı, şiddetli yağışlar sonrası hasar gören noktaların ortasında kaldı.

‘DEMİR YOLLARI BU MİKTARDA YAĞMURDAN BİLE ETKİLENİYORSA İNŞAATTA HATA VAR DEMEKTİR’

Demiryollarında yaşanan arızaları değerlendiren Birleşik Taşımacılık İşçileri Sendikası (BTS) Lideri Murat Oral, Meteoroloji ve Devlet Demir Yolları’nın ortasında yağış ve olası afetlerin bildirilmesi için iletişim ağı kurulduğunu ancak bakıldığında bunun pek de iyi gitmediğini söyledi. arızalar Demiryollarının yağıştan etkilenmemesi gerektiğinin altını çizen Oral, şunları kaydetti:

“Çorlu tren kazasından sonra ‘küresel ısınma ve ani yağış deşarjları var’, ‘Meteorolojik olaylarda artış var’ söylendi. Meteoroloji, yağışların demiryollarına bu kadar çok zarar verebileceğini varsaymıyor. Bu yağış ölçüsünden bile demiryolları etkileniyorsa demiryollarının üretiminde bir eksiklik vardır. Yol altyapısının standartlara uygun olup olmadığı kontrol edilmeli, su baskınlarının olabileceği yerlerde önlem alınmalıdır. Örneğin drenaj hendeklerinin ve menfezlerin ihtiyacı karşılamaya yeterli olup olmadığı mutlaka kontrol edilmelidir.”

‘250 km hızla giden trende kaza olsaydı kurtulur muydu?’

Ankara – Sivas Yüksek Hızlı Tren seferi öncesi inceleme amacıyla yola çıkan kılavuz makinenin yağmur sonrası raydan çıktığını hatırlatan Oral, Çorlu gibi olası bir kazanın önüne geçildiğini söyledi. Oral, “Yağmurlara hazırlıklı olmak ve yolu buna göre yapmak gerekiyor” dedi.

“Ankara-Sivas seferini yapan hızlı trende kılavuz makinesi yoldan çıkıyor. Ya bu bir hızlı tren seti olsaydı? 250 km hızla giden trende bir kaza olsa kurtulan olur muydu? Küresel ısınma olduğu için yolunuzu ona göre yapacaksınız. Afetlere hazır yollar yapılmalı ve gerekli denetimler sürekli olarak yapılmalıdır. Menfezler ve drenaj kanalları suyun iletkenliğini sağlayacak şekilde yapılmalıdır. Az önce yaptığınız Ankara-Sivas yolunda bir sorun varsa soru işaretleri kalıyor. Demiryolları emniyet ve güvenlikten ödün vermemesi gereken bir kurumdur.”

‘YENİ BİR YOLDA HASARLI VE KAZALAR OLMAMASI GEREKİYOR’

Herhangi bir yağış anında demiryolu hatlarının alt kısımlarının boş kalmaması gerektiğini ve bu durumun kabul edilebilir olmadığını söyleyen Oral, şöyle devam etti:

Ankara-Sivas hızlı tren hattı açılalı kaç ay oldu? Bir asır önce yapılmış bir demiryolu bile rehabilite edilebilir. Bu arızalar ve kazalar yeni yapılan bir yolda meydana gelmemelidir. Yeni açılan demiryolları ‘Cumhuriyet tarihinin en önemli projesi’ olarak anılıyor. O yüzden lütfen en değerli projeye gereken önemi verin. Bu projede yağmur yağdığında raylar boş kalmamalı. İnsanlar inançla seyahat edebilmelidir. Rahat olmalılar. Arızalar ve kazalar insanları korkutuyor.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort